Selectează o Pagină

Culorile joacă un rol foarte important în viața noastră fie că realizăm asta sau nu. Ele au un impact în alegerile noastre de zi cu zi. Ne pot face să alegem la care dintre cel 5 magazine din fața noastră să intrăm. Ne atenționează în timpul deplasării. Ca să nu mai vorbim de peisajele din natură. Fără culori acestea ar fi nimic. Dar cum ne ajută ele în branding?

Lumea are culorile dispoziției noastre.

borcanulcucitate.ro

Culorile au fiecare un înțeles al ei. Nu există două la fel sau care să aibă același înțeles. În alte țări pot avea înțelesuri diferite. Cum ar fi albul. La noi în Europa înseamnă puritate în schimb la Indieni înseamnă moarte este culoarea morții.

Cu toate acestea sunt o mulțime, dar o mulțime uriașă de posibilități în care să le folosești. Multe companii populare și-au creat brandul în funcție de ce făcea compania. Coca-Cola a ales culoarea roșie strălucitoare pentru că înseamnă energie și crește apetitul. La fel a făcut și Fanta și alte firme alimentare.

Deci, cum îmi aleg culorile?

Pentru început trebuie să ai o idee clară ce va face firma ta. Va vinde produse alimentare? Va oferi servicii de transport? Va vinde produse cosmetice de lux? Trebuie să știi bine ce vei face pentru că altfel poți alege niște culori care să respingă clienții mai mult decăt să îi atragă.

Cercetările au arătat că oamenii fac judecăți subconștiente despre o persoană, mediu sau produs în primele 90 de secunde. Între 62% și 90% din această evaluare se bazează exclusiv pe culoare. Aceasta înseamnă că un logo poate determina în mod direct decizia unei persoane de a deveni client sau nu.

Publicom

Următorul pas este să alegi culorile din categoria ta de opțiuni.

Opțiuni de culori

Roșu, Oranj, Galben sunt folosite cel mai des în industria alimentară. De ce? pentru că ele stimulează apetitul. Roșul este o culoare energetică și stimulează și ritmul cardiac. Oranj sugerează confidență și veselie iar Galben căldură și claritate.

Mov presupune luxul și obiectele de mare calitate, de asemenea reprezintă și creativitate originalitate și puțină fantezie. Companii ca Yahoo, Milka Wizzair o folosesc

Albastrul închis (Navy) înseamnă Încredere, loialitate sinceritate, autoritate și control. Albastrul închis eliberează hormoni de relaxare la vederea lui. Este folosit mai ales de Facebook, Rebook și Tumblr

Albastrul deschis (Blue) presupune o nouă perspectivă, ambiție, determinare, control. Este folosit la firme care facilitează comunicarea. Firme ca Twitter, Skype, Internet Explorer și altele.

Verde este o culoare calmă care reprezintă echilibrul, puterea de a se regenera, siguranță stabilitate. Este folosit de firme care lucrează cu mediul înconjurător dar și de unele ca: Starbucks, TicTac, Holiday Inn, etc.

Dacă alegi să folosești o combinație între mai multe culori atunci trebuie să ții cont și de niște reguli. Unele nu arată bine pe lângă anumite culori iar altele par să se potrivească de minune. De aceea sugerez să folosești o paletă de culori. Alegeți culoarea principală iar ea îți va arăta cu ce alte culori mai merge.

După asta dă-ți drumul la creativitate și creează-ți sigla sau logo-ul. Dacă nu știi cum să faci un logo atunci poți folosi un designer pentru asta sau poți încerca pe niște sit-uri special create pentru asta. Cum ar fi Tailor Brands

Sper că ai găsit ceea ce căutai când ai venit aici. Timo